Thursday, October 15, 2009

MAKNUSIA MUDAH LUPA...

maknusia mudah lupa??
hmm betol atau tidak???
jom kita baca...

korang thu tak knp aku cakp mknusia itu mudah lupa???hmm sbb nye cuba korg tengok beberape bulan
yg lps kita disuruh boikot barang israel sbb nye duit drpd brg yg diboikot itu akn digunakn oleh amerika syarikat untuk membuat senjata2 api dn dhntr kpd tentera zionis..kalau kita bli jugak brg yg diboikot itu seolah2 kita mnglkn mereka untuk terus membunuh saudara2 kita yg berada di palestin dn gaza...adakh korang sngup nak membunuh saudara sendiri??(lu pikir la sndr)

sebulan dua je kita boikot barng israel pon lps tu hampeh...tambah2 lgi bile brita tentang peperangan di palestin dh kurang didengar di corong2 redio..tv dn sebgai nye lg mkin mnjd2 ah kite beli brang yg diboikot tu
tp bile difirkn balik Dari kecil, kita dibesarkan dengan barang-barang keluaran daripada sekutu-sekutu Israel. Sudah pasti ianya amat sukar untuk kita memboikot barangan mereka itu. Tetapi, apa yang perlu kita lakukan adalah, bertindak. Kalau kita masih ragu-ragu, sudah pasti sampai bila-bila kita tidak akan berbuat apa-apa.  ..mmg tak dinafikan ah bargn keluaran islam mmg agk mhl ckit la tp berpada ah mhl pon sbb nye mesin untuk buat barng tu diimport dr luar negra so die memakn kos yg agak mhl  untk ble mesin tu kalu tak beli mesin tu cam ne dorg nk proses barang2 betul tak????

klau lah korg ternmpk org islm yg bli brgn boikot tu tgur2 lah..mugkin die x tahu tapi
Janganlah suruh memboikot membuta tuli tanpa memberi contoh barang yang sama yang berkualiti yang patut kita beli conth nye la kita disuruh boikot roti cap leman jd kita cri roti yg sme berkualiti dgn roti cap leman tu
ni sruh boikot ja. Siapalah yang nak ikut sangat. Tambah2 org2 yg berduit bertuah sgt la kalau die nk ikut..

Ribuan nyawa melayang menjadi syahid dan syahidah, akibat kekejian Israel yang didukung oleh Amerika. masihkah kita mau menyisihkan sebagian uang kita untuk membunuh saudara - saudara kita !!
Jadi apa tunggu lagi? Sekiranya korang rasakan Israel itu kejam, boikotlah barangan mereka. Tetapi sekiranya korang rasa peperangan dan kematian adalah seperti permainan video, abaikan sahaja artikel ini.

Segala puji bagi Allah yang telah mewajibkan hamba-hamba-Nya memerangi orang-orang kafir dengan jiwa dan hartanya. Allah telah memberikan kabar gembira kepada mereka kemenangan dan kemuliaan, Dia berfirman, Perangilah mereka, niscaya Allah akan menyiksa mereka dengan (perantaraan) tangan-tanganmu dan Allah akan menghinakan mereka dan menolong kamu terhadap mereka, serta melegakan hati orang-orang yang beriman. (Qs. At Taubah, 9: 14)

MARILAH KITA SAMA-SAMA MEMBOIKOT BARANG ISRAEL LAKNATULLAH KLAU KITA MASIH JUGAK BELI SEUMPAMA KITA TELAH MEMBUNUH SAUDARA KITA SENDIRI....
FIKIR2 DAN RENUNG2 KAN LAH WAHAI SAHABAT SEKALIAN



ADAKAH ANDA MATI TANPA SEMUA INI????
ADAKAH INI SUMBANGAN ANDA??SEBUTIR PELURU BUAT  ISRAEL






1 comments:

Pemaki Terkenal said...

Masalahnya, depa guna alasan. ala, mengidam gila.

macam le mati x makan.

aku dah setahun x makan mcd. x de mati pun. hampeh.
kalau mati, meme dah ajal le tu.

Post a Comment